lördag 21 maj 2011

Ingen jordfräs i år :-(

Idag har det varit trädgårdsarbete hemma på Tallmovägen... Hela familjen har ute

Jag hjälper till att gräva grop till husse och matte...Nä, eller jo... men detta var för exakt 2 år sedan - Nu finns ju en annan bebis i familjen som vill leka med jorden!

Sessan - Men hon verkade inte gilla det lika mycket som jag - Och jag grävde mycket större och djupare hål än vad hon gjorde

Store bror som jag är, backade jag undan och lät detta ske... höll koll på omgivningen i stället och säkrade att inga, absolut inga kom in på gården!
Det var faktiskt en katt som kom in, men den var inte där länge. Jag skällde och sprang emot den, och han vände direkt... Tror det var jag som skrämde iväg katten... kan även varit husse ;-(
Han skrek till lite... inte för att han blev arg, rädd eller tyckte som jag att katten skulle försvinna - Nä utan för att jag korsade hans ben, och med min lina brände honom :-((((
Sorry husse - Jag gjorde det för att skydda oss!!!!

Husse blev inte arg på mig, men tyckte det var synd att han fick det fula röda märke på sitt ben!

Imorgon fortsätter mitt vaktande och då ska jag vara försiktigare när jag springer och jagar bort katter.... Tasstass

1 kommentar:

Russlan sa...

Hej Rufus!

Jag vill bara önska dig lycka till med den där kastreringen!

Ett utmärkt tillfälle att bli bortskämd efteråt några dagar tror jag:)

Tassilitass från Russlan