tisdag 22 december 2009

Snön är här...


Äntligen har snön kommit på riktigt - Medans husse skottar så passar jag och matte på att busa i snön... Min favorit pip, det blåa benet, brukar vara mjukt och pipa direkt när jag biter i det.. men i snön så blir det helt plötsligt hårt och det är omöjligt att få något ljud från den...
När matte lade undan kameran så passade jag på att busa lite med husse - Skällde och jagade spaden och gjorde det extra jobbigt för honom att skotta!
Det är tur att både husse och matte gillar mitt bus och för det mesta skrattar åt mig när jag håller på...



2 kommentarer:

"fabbe" sa...

Hej Rufus....kommer du ihåg från kursen om "fördärvad motivation"... det är om din stränge instruktör påminner dig, när man skaffar sig en icke önskad vana eller ovana för att matte skall förstå. Det är väldigt lätt och då menar jag "väldigt" i dubbel bemärkelse, att bli tokig i snö som skottas och slängs. Förutom att man kan göra sig illa på spaden så blir det lätt en mani. Ojjojjvad jag tog fram pekpinnen igen men så är vi instruktörer, så här några alternativ.... leta pinnar, godis, pipdjur i snön, "matte" visa bara ungifär vart saken göms. Apportera, springa mellan husse och matte som piper med var sin leksak (glöm inte snorkeln i djupsnön bara)..Gog Jul i snön.//"fabbe"

Unknown sa...

Riktigt god jul på dig önskar din syster Doris Day