torsdag 26 november 2009

Vad är det som låter...


På dagen promenad nere vid älven var det mycket olika ljud från andra sidan.
Tyvärr kan jag inte få blicken på något, men matte berättade att det var hundar
som skällde och sen var det en motorbåt....
Idag har jag varit på flera promenader - En riktigt lång med husse - Vet inte om han
eller jag blev tröttast ;-) Det var iaf gott med mat i magen när jag kom hem...
Just nu ligger jag och doftar på mattes bakverk - Hon har fått fnatt och bakar en
massa olika saker - inget godis till mig, men jag misstänker att jag kommer få en
och annan smula...
Lasse.... Hur är det med dig?! Riktigt otäckt det där med ditt öra... Hoppas hunden
som gjorde det fick sig en regäl uppläxning... ja kanske inte bara hunden utan
kanske även hans husse och matte..... Usch - Krya på dig kompis!!!

1 kommentar:

Anne sa...

Voff, Rufus!

Jag är fortfarande skärrad över det som har hänt o jag litar inte riktigt på andra hundar..

Träffade på Bullterrien igår på promenad...och vi båda vart väldigt uppstressade o morriga samt arga på varandra =(

Just nu tränar vi på att träffa hundar igen, mest dom jag tycker om för att få positiv feedback, så jag inte blir rädd för hundar för all framtid...jag har ännu inte fått vara lös o busa m mina kompisar...pga att örat måste läka först..då jag är väldigt öm där o vill inte att ngn ska tafsa på den...annars blir jag rädd o arg på den hunden som tafsar på örat..

Örat läker åt rätt håll nu..svullnaden har lagt sig lite samt örat är inte lika varm som förut o jag kan t.o.m. sova/ligga på den onda örat =) Men jag ser lite annorlunda ut nu mer...enligt matte...men jag bryr mig inte om det... Man speglar sig ju inte som matte brukar göra framför spegeln ;o) Matte har ju fått lite kommentarer av andra hund ägare.."vad har hänt m örat" etc..

Är bara lös m matte när det inte är ngr hundar i närheten av oss just nu iaf.

Igår så kom det fram en hund som var lös utan sin ägare...jag vart så rädd o började skälla som en tok för den var så nära mig..matte lyfte upp mig för den andra hunden var så stor, en Rottweiler o den började hoppa på matte... Matte vart så arg på hundens ägare som till slut kom fram till oss..så hundens husse fick en rejäl utskällning av min matte..MORR..kan man lugnt säga om detta händelse!

Hoppas du fick smaka på din mattes goda bakverk =)

Hm..man kanske skulle be att min matte också bakade ngt gott...tycker nog jag är värd att få en godsak jag med ;o)
Med tanke på vad man gått genom denna vecka..inte bara jag utan även husse o matte..

Husse skadade sin fot härom dagen..fick en stor balk på sin fot..det gjorde tydligen såå ont, att husse trodde foten var av..och matte är sjuk..troligen influensan... Så vi är alla tre sjuklingar denna vecka =(

Hoppas ni får en underbar helg!

P.s. hoppas jag inte är så jobbig som skriver såååå långa kommentarer till er...

Tass, Lasse & Co