torsdag 15 juli 2010

Husse och matte har fått nya namn...


Husse har helt plötsligt börjat kallas för "pappa" och matte för "mamma" - Konstigt?!
Nåja - det verkar vara en liten namnändrings period i våran familj - Bebben har ju även börjat kallas för Sessan... Det är bara jag som har mitt (mina) namn kvar Rufus, Ruffe, Stuffe, Pruppen och hjärtat - Kär hund har många namn :-)
Nu på dagarna går jag inte långt i från Sessan - Vill vara så nära som jag bara kan - När hon gnyr till lite på nätterna så hoppar jag upp i husse och mattes säng för att berätta att hon låter - Sen när någon av dom goar med henne så hoppar jag ner och lägger mig igen - Måste ju sova lite så jag orkar hoppa upp även nästa gång :-)
Idag fick jag stort paket av matte - Det var tjurmuskel och märgben där i - Detta fick jag för att jag varit en sådan snäll och go "store bror" - Vilket jag håller med om att jag är - Jag har verkligen tagit emot våran nya familje medlem på bästa sätt och det funkar super bra!
Nu ska jag, matte och Sessan ut på en liten längre prommenad tillsammans - Vi har provkört lite på området, men nu ska vi ta en längre tripp
Jag ska gå fot brevid vagnen och underlätta så gott jag kan :-)
Tass tass

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Rufus!
Gud så jobbigt för dig att ha hand om alla dessa omställningar. Vilket ansvar! Husse och matte måste lita väldigt mycket på dig.
Vill bara påpeka att du har ett namn som alltid gäller och det är Grand Bark Richard Burton. Det får du inte glöma. Lycka till att ta hand om din fina familj.
Kram
Edna … urmatte

Anonym sa...

Va duktig du är brorsan. Var rädd om den lilla - ni kommer att ha mycket roligt så smån ingom tror jag
Doris Day