onsdag 21 oktober 2009

Kallt...


Igår var vi på lydnad igen :-D Husse var med och jag ville verkligen visa hur duktig jag är, men det är inte lätt att sitta eller ligga still när det är så kallt. Jag fick faktiskt ett spatt under kursen, men matte blev riktigt tjurig så det var lika bra att sluta upp och fokusera på det som vi skulle lära oss. Husse blev riktigt stolt över mig och det var bra. Nu är jag ute på Tynderö igen. Matte är i Malmö och jag vill/får/bör inte vara ensam så länge så jag får vara här ett par dagar vilket jag faktiskt gillar... Hörs snart. Du Lasse! Kortison är det som jag äter och som jag ska trappa ner på ;-)

2 kommentarer:

Anne sa...

Halloj!
Förstår att det inte är lätt att sitta still när det kallt ute...det gick ingen vidare för mig heller när jag var på vardagslydnad, då var det också kallt o blåsigt..

Själv så har jag fått träna att gå fot bredvid matte o det sociala på stan idag...vi gick på söder, då matte skulle shoppa bh:ar o te mm...o jag tyckte det var så kul o hade extra bråttom in till alla affärer mm...folk stannade o skrattade åt mig.."titta en hund som gillar shoppa","vad söt du är" etc... Matte var helt slut o sur på mig eftersom jag bara inte kunde gå fot...det var ju så intressant m alla nya dofter på varje stolpe, trappa mm så klart man hade bråttom och hinna med så mkt som möjligt...och så var det ju kul att shoppa o titta på alla människor o hundar... Det ska tydligen bli mer träning sa matte till mig..hm.."fot" är ju inte kul att träna precis...eller hur Rufus?

Jag var helt slut när jag kom hem..tydligen var matte det också..

Skönt att du ska trappa ner på kortisonen...det gör ju också att man blir extra trött..

Trevlig helg!

Tass, Lasse

Unknown sa...

hej brossan....

doris här. jag har precis haft kennelhosta. inge kul det heller,

Min storebror havanaisen Dickens hade kennelhosta i sin vaccination så han blev inte sjuk. Nu ska jag få samma spruta. Se till att du får det också. en del säger att det inte funkar, men vi har ju bevis..