måndag 29 oktober 2012

Passa på att åka

Idag har det kommit mycket snö, ja även regn men dagen började med snö.

På måndagar och fredagar är Tova, min jagande syster hemma hela dagen och då även med på morgon promenaden.

Vi gick den vanliga svängen där jag delvis får gå lös.

Det var ganska mycket snö och då lite kallt och tung gått - jag passade på att åka lite ;)



Det gick super bra ända tills syrran började att stoja och peta på mig. Då hoppade jag av och gick!

Detta var vid 9 tiden. Kom hem vid 10 och fick sen frukost - extra god eftersom jag fick den sent!

Kl 1 var det dags igen, och då snöade det ännu mer. Trodde/hoppades att matte skulle välja en kortare tripp, men inte! Det blev en längre ;( 1 1/2 tim i snöblask!
Det var riktigt skönt när det var över och jag fick komma in i värmen och torka mig.

Håller tassarna att det blir lika långa tripper imorgon men med mindre snö.

Tasstass

Inga kommentarer: