måndag 1 augusti 2011

En dag i blåbärsskogen

Igår var vi i något som matte och husse kallade blåbärsskogen! Dom hade med sig några konstiga "spadar" som dom använde för att fånga bären!


Jag satt och hoppades på att Sessan skulle plocka och ge mig - Men inte då ;-( Jag fick plocka själv och det var jag riktigt bra på.

Nu var det väl inte det godaste jag ätit och heller inte så lätt plockat så det var tur att dom tagit med min lunch.

Efter jag ätit min lunch tyckte jag att dom kunde plocka vidare själv - Detta medans jag låg och höll span på dom som ev skulle pasera

2 kommentarer:

Russlan sa...

Oj spännande bär! Jag har inte sett några blåa bär. Men jag fick en gurka ifrån landet utav farfar igår. Den var jättekul att rulla ner för backen:)

Var det inte mycket utav sådana där dumma myggor i skogen? Eller det kanske inte har regnat hos dig heller...Matte säger att dom kommer när det blir fuktigt.

Fin svimmingpool din lillsessa har:) Nu ska jag och matte grilla korv. Tassilitass på dig:)

Rufus sa...

Mygg är vardagsmat för mig Russlan... Van norrlands Russel som jag är!
När jag var iväg på husbils semester tidigare i sommar så lärde jag mig hur man ska jaga dom... Så nu känns det som det enklaste i världen - och sen om man lyckas fånga ngn så blir det ju lite extra käk :-)

Hoppas du fick smaka korv.. det är gott!
Tass tass på dig och super kul att du "tittar" in