tisdag 4 januari 2011

Stor dag

Idag är det 2 år sedan min matte kom ner till Stockholm och hämtade hem mig till Bergeforsen, Norrland. Jag vet att både matte och jag tycker att det var det bästa som kunde hända oss!Tänk om jag skulle kommit till Skåne, som min syster Doris Day... Då hade jag ju inte fått träffa matte, husse och Sessan. Hade dock fått träffat hennes bror Dickens och hennes matte - Men tror ni att jag skulle förstått vad dom sa?! Nä jag tror det blev bäst som det blev :-)
Jag fick faktiskt en liten present dagen till ära - En PIP! Egentligen är detta en leksak till Sessan, men efter det att jag tog den av henne, och hade såååå kul med den. Så nu är det en Rufus leksak

Nu ska jag leka vidare - får snart besök av min nya rottis kompis och han biter sönder alla mina leksaker ... Gäller att leka ordentligt med denna innan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kunde inte kommit till ett bättre hem, tror jag.
Kan dock säga att Ängelholm inte är så dumt heller, och skånskan låter ungefär som vanlig stockholmska. Matte har ju bott där i många år.
Kul att du har fått Sessan att leka med, jag har ju Dickens och han är faktiskt riktigt ok han också.
Hoppas syster Bette Davis får riktigt många valpar.
Här snöar det ju, mycket härlig nysnö att pulsa i. Då trivs jag.
tasstass
Doris Day