torsdag 13 januari 2011

Snabba dig...

Fattar inte att matte ska knäppa kort hela tiden... håller ju på att bli av med min aktivitetsboll


Nu är jag inte så nervig - Sessan har ju inte lärt sig att gå så hon kan ju inte gå iväg med den... men kasta den, det kan hon!

Just nu är jag ute på Tynderö - Jag kommer att vara där några dagar då det är löptikar överallt hemma ;-( Jag får lite jobbigt när jag känner doften av dom -vill inte äta, sitter bara och gnäller/flåsar vid dörren...Matte är ganska klok ibland och ringde till veterinären för att få lite råd/tips på hur hon skulle kunna hjälpa mig!


Det fanns 3 alt på att få mig lugn
1 - Kastrering... Försent denna löpperiod
2 - Lugnande... Osså lite sent med tanke på att hormonerna tagit över min lilla kropp
3 - Åka iväg till något ställe där det inte finns några tikar som löper.

Måste säga att det gick med en jädrans fart att komma ut till "mormor" och "morfar" - Det första jag gjorde när jag kom dit (förutom att köra nosen i snön och checka av) var att äta, sen tog jag fram alla leksaker som matte packat ner... detta för att sedan somna

Det har ju inte blivit mycket sömn dom senaste dagarna så det här var riktigt skönt!

Överhörde "mormor" tidigare att matte och sessan kommer ut ikväll och hälsar på... dom ska visst vara här med mig imorgon när "mormor" och "morfar" åker och jobbar....

Tasstass på er!!

1 kommentar:

Anonym sa...

hej där.
Vi har en löptax i grannporten. Inget att bry sig om säger jag, tjej som jag är, kastrerad dessutom. Storebror Dickens, 11, är däremot mer intresserad. Men klok som han är har han aldrig suttit vid dörren och flåsat, för det lönar sig inte. Men äter mindre gör han..
Kastrering ör inte så dumt, bra för hälsan menar min matte som varit med mig i Hembygdsparken på långpromenad idag.
Tasstass
Doris Day