fredag 22 oktober 2010

Ge mig godis....

Jag förstår inte att dom inte kan ha automatisk påfyllning på aktivitetsbollarna... det tar ju slut på en gång och matte säger att jag inte kan då hela tiden...Måste ju tänka på vikten!

Nåja - Lika bra att gilla läget!

Det blir långt mellan bloggningarna, men det är för att matte inte riktigt har tid att hjälpa mig att knäppa kort - Vill ju inte bara ha text, utan jag vill ju visa upp mig osså.

Jag måste ju numera dela mattes tid med Lilla Sessan - men det är ok... jag tycker om den lilla tösen - När hon inte skriker förståss. När hon har den perioden så går jag ner i källarnen och lägger mig... Ljudet når inte riktigt ner ;-)

Matte har börjat träna med mig igen - Nu är det sitta och vänta vid utgång, stanna och sitta fint under promenader etc - Jag gillar det faktiskt - det är kul att ha en tydlig ledare... Det verkar även som om jag ska få börja spåra - Det kan vara bra för mig - Vet att matte pratat med en tjej som håller på med sånt .. kanske blir min födelsedags present!!
Hoppas!
Opps - nu gråter Sessan - måste kvista ner i källaren - Tasstass

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket toppenliv du har brorsan.
Jag har också en sån där Matte säbger att jag ska till frissan först, det tror jag inte att jag gillar.
Tass på dig

Doris Day

PS vilken tur att du har en källare att gömma dig i, ett riktigt skyddsrum. Men om du slickar sessan på tassarna kanske hon slutar låta!!!!

Lasse sa...

Jag har också en snål matte som inte ger så mkt godig till mig..fattar inte varför...enligt henne beror det på min vikt...väger 8,2kg, tydligen mkt för JR..morr!

Så när du bantade, vad fick du för foder?

Så numer blir det långa promenader o mkt spring med bollen...helst vill jag bara leka m bollen..

Nu ska jag spana när matte gör middag, hoppas man får en kött bit el annat gott..

Tass, Lasse

Rufus sa...

Tråkigt Lasse att du "drabbats" av vikt bekymmer ;-(
Vet inte vad fodret hette, men det var ett som vi köpte hos veterinären - Numera äter vi Hill´s som är bra för vikt, leder, hjärta, tänder mm - Har dock lyckats lagt på mig lite igen. Ligger nu på 7,6
Men om vi håller det där så är vi nöjd - Lycka till