tisdag 21 juli 2009

Trött...

Jag är helt utslagen om jag ska vara ärlig. Här har hänt mycket!
Jag har tyvärr varit "lite" besvärlig på senaste tiden. Bla när jag
mött andra hundar :-( Dragit lite väl mycket i kopplet och då
inte alls lyssnat på husse eller matte. Har även på kvällarna
bitit mina nära "lite" för mycket och det fick husse och matte
att söka upp en privat instruktör för att få ordning på torpet...
Mötet m instruktören var igår, så både igår och idag består allt
vi företar oss av olika övningar...Ska dock vara ärlig och säga att
det går bra. Husse och matte fick lära sig många bra saker så
att vi förstår varandra bättre...
Det är ju faktiskt så att dom ska ska vägleda och guida mig, inte jag dom :-D

1 kommentar:

Anne sa...

Hej!
Jag är också lite besvärlig säger Matte...så i höst ska jag gå på kurs..då jag också drar i kopplet, skäller allt jag kan inför mörka hundar, mörka människor...Matte är inte glad på mig då...men jag bara skyddar oss...men som du säger så ska ju matte o husse vägleda mig och inte jag dom...men det är ju inte alltid så lätt, då man varit med om 2 jobbiga hundattacker samt en utländsk man som höll på att attackera min matte...så då litar man ju inte på dessa människor o alla hundar..så jag är rädd och försöker visa att jag är farlig och skäller allt jag kan.. Många säger tydligen att vi Jack Russelraserna är envisa och ettriga och ibland svåra att hantera...vi är ju stora hundar fast små i storleken, eller hur Rufus? Hoppas det går bra med övningarna... Nu kurrar det i magen och jag är såå sugen på matte´s filmjölk... Ha en bra dag Rufus! Tasstass, Lassemannen