måndag 9 januari 2012

Är vi 2?!

Ngt underligt har hänt - Matte sa Rufus flera ggn igår, men det var inte till mig :( Jag började ju förstås undra, och fick lova att undersöka saken!

Letade i varje vrå i huset och till slut så hittade jag "Rufus"
På köksbordet - där jag INTE får vara ;(


Nu var detta dock inte en riktigt Rufus, utan Skruttans mjukis hund. Den är visst så lik mig att matte döpte den efter mig... Nja inte riktigt efter mig, utan LILL Rufus... Och ser heller inte riktigt ut som mig nu när jag är ny frissan. Men annars finns där många likheter.

Jag är faktiskt glad att det är Lill Rufus som packades ner i Skruttans dagis väska och inte jag.
Tänk att tillbringa dagarna med flera busiga barn och inte bara Tova.

Tasstass

6 kommentarer:

Lasse sa...

Vilken söt lill-Rufus din matte har köpt =)

Var har hon köpt den?

Min matte blev visst sugen på att köpa en sådan till min lillebror, som förvisso har sängen full m mjukisnallar som jag inte får leka med =(

Nu ska visst min matte städa o tvätta fönster, vi ska tydligen flytta..

Tass, Lassemannen

Russlan sa...

Lill-Rufus är söt men Stor-Rufus är nog sötast!

Rufus sa...

Lassemannen ! Va glad jag blir att du tittar in ;)

Lill Rufus vet jag faktiskt inte vart den är köpt - min syster fick den av Bitte, en kompis till matte.
Visst är det lite jobbigt att se alla mjukisar och inte få låna några?! Jag har ifs fått ett par jag med så jag ska inte klaga :)
Ska ni flytta?! Spännande! Till Sundsvall ;)))
Kul att få nya områden att busa i
Funkar allt fortfarande bra med din bror?
Jag tycker syrran blivit lite jobbig nu mår hon springer omkring... Ibland jagar hon mig och kastar saker :(
Matte säger till, men det verkar inte som hon lyssnar jämt.
Opps - kan hon ärvt det av mig tror?! Jag lyssnar ju heller inte på matte jämt :(

Jag får nog ändra på det... Måste ju föregå m gott exempel ;)

Tass tass på dig

Rufus sa...

Russlan!!! Du är väl för go ;)

Jag tycker faktiskt oxå att jag är sötare... Och har mycket
mer muskler... Lill Rufus är lite sladrig, och det är inte jag ;))

Tasstass

Anonym sa...

Åhh vad jag önskar mig en lill-rufus. Hoppas matte förstår det. Kanske kan få en när jag varit hos frissan. Nu är lag så långhårig att matte tror hon kan göra flätor i min päls. Min frissa har varit på långsemester. Idag är hon tillbaka och matte ska ringa och boka tid. Hoppas det 'r riktigt lååång väntetid. Ser inte fram mot besöket. Men det är klart,,,, kan man få en lill-Rufus så må det vara hänt Doris Day

Lasse sa...

Voff igen =)

Dessvärre flyttar vi inte till Sundsvall, hade ju varit super skoj att träffas ;-)
Utan vi flyttar till ett litet hus på Ingarö i Värmdö kommun, där matte är uppväxt..

Matte pallar inte längre dessa 3 trappor upp utan hiss m all packning o bära lillebror mm. Matte ser fram mot att flytta o slippa dessa jobbiga trappor mm. Husse renoverar så ofta han orkar o har tid, då huset har renoveringsbehov. När vi åker till huset så vill jag därifrån, är rädd att matte ska glömma mig. Dock är det väldigt kul att gå prommis runt kvarteret. Har redan träffat en donna, Doris heter hon o hon verkar snäll o vi har busat lite med varann =) Så det ska väl gå bra hoppas jag.

Lillebror har blivit jobbig tycker jag..jag får inte ha matskålarna ifred samt att lillebror jagar mig ofta för han har blivit snabb som vessla på att krypa. Matte tror att han kommer gå snart. Han är tidig i sin utveckling. Sen så får vi knappt sova på nätterna då lillebror vaknar varje timme så vi är helt slut!!! Morr! Sen så får jag inte ha leksakerna ifred heller, han tuggar hellre på mina tuggben än sina bitleksaker..MORR!

Ja, det är inte lätt med en lillebror/syster. När det är lugnt så passar jag på att gosa med matte o husse!!! Jag njuter när det är tystnad!! Det gör visst även matte o husse ;-)

Nu tjatar husse på matte..en kopp te skulle smaka gott..undra om jag får ngt gott?!

Tass, Lassemannen