söndag 13 februari 2011

Min människo syster


Det är så mysigt när vi har "golv" tid hela familjen!
Sessan, husse, matte och jag... Sessan leker med sina leksaker, även mina ibland - och jag ligger oftas brevid och tuggar ben! Vad husse och matte gör på golvet vet jag faktiskt inte, men dom sitter väl och beundrar sina "barn" :-)
Tis - torsdag var matte och sessan utan och förlustade sig (sa husse att det hette) Och jag var ensam hemma med husse! Det var trevligt, men jag är nog en riktig flock vovve - Gillar när alla är samlade! Jag brukar visa det genom att "ben vägra" - Husse köpte mitt favorit ben, men det började jag inte gnaga på förrän Sessan och matte var hemma igen :-)
Idag är det söndag och jag och Fröken har varit på Gå- Bingo. När vi var klar där så åkte jag hem till Olivia... Jajja men! En ny tjej i mitt liv! En Rottis valp på 4 1/2 månad. Hon var sååå fin och lyckade valp :-)
Vi hade jättekul tillsammans och jag hoppas att vi träffas snart igen!
Imorgon verkar det som jag ska data med Fröken igen :-) Tollar kompisen ni vet!
Ska nog gå och vila lite nu så jag är pigg och allert!
Tass tass

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår precis vad du menar med att flocken ska vara samlad. Ibland när matte går ut med Dickens bara så plockar hon fram min favirtägodel, den gula bollen som jag ska roa mig med. När matte är hemma brukar jag bosa med bollen och rulla den under soffan. Då måste matte komma ner på golvet och peta fram den åt mig. Men leka med bollen ensam - inte roligt. Så när matte och Dickens kommer hem så sitter jag i hallen och bollen loigger där den låg när dom gick. Att dom aldrig lär sig, dom där människorna, Är man en flock ska man vara tillsammans mela tiden
Vallentin-tass på dig
Doris Day, din busiga syster

Rufus sa...

Stor Vallentin tass tillbaka till dig Doris och din trevliga matte och bror Dickens!!
Så tråkigt att vi bor så långt ifrån varandra... Vi har nog mer likheter än bara utseende (teckningarna)
<3