fredag 5 november 2010

Slö

Matte säger att jag är slö ...



Jag väljer att kalla mig själv smart ...



Det är ju blött och smutsigt på vägarna - sen får ju Sessan åka vagn så varför ska inte jag få göra det?! Det är ju faktiskt 7-8 km till husses jobb. Vi går dit nästan varje dag - matte är nog lite "rast"lös medans jag numera är väl "rastad"

Idag är det fredag - fredagsmys = fredagsben
Inget bad som förra fredagen och det är nog bra. Tror inte mitt spontan bad uppskattades så mycket ;)

Måste gnaga lite - tasstass

4 kommentarer:

Anonym sa...

du kloka Rufus, kan du hjälpa mig med en sak. Jag har fått en matte som ofta drar i kopplet. Hur kommer man till rätta med detta?
Syster Doris, nyfrissad och fin

Rufus sa...

Märks att vi är syskon - jag drar osså i kopplet ( eller min matte)
Det värsta är att jag kan gå riktigt fint, men matte har inte 100% fokus när vi är ute
När vi tränade så gjorde vi så här:
- jag drar = matte stannar, inväntar att jag tittar på henne och när jag för det får jag ett kommando tex KOM
Detta ska då hjälpa mig att förstå att jag inte ska bas sär framme m spänt koppel utan komma tillbaka till matte och där gå fint
Funkar bra när matte är på allerten - Lycka till sis

Rufus sa...

Detta ska då hjälpa mig att förstå att jag inte ska VARA DÄR framme m spänt koppel utan komma tillbaka till matte och där gå fint


Såg att jag skrev otydligt ..... Hoppas det nu är läsbart
Stora bokstäver = rättelse

Lasse sa...

Haha...du är smart du Rufus =)
Tycker själv att det är roligare att springa efter bollen än att gå långa promenader m matte..
Jag håller med att det är jobbigt när matte drar i kopplet ;-)
Ha en trevlig helg!

Tass, Lasse