tisdag 16 februari 2010

Kvällsmys m nalle




Jag har som ni vet en mys nalle som jag brukar mysa med... Just ni stör matte mig på min mys tid ;(
När hon nu redan stört mig så kan jag ju berätta lite om mitt veterinär besök igår! Vi hade återbesök för att se hur mina bronkiter mår. Det var inte helt bra, men röntgen visade klara förbättringar ;) Vi ska fortsätta samma medicinering i 6 mån till och då göra ett nytt besök. Passade på att väga mig oxå då badsäsongen närmar sig :-) 7,2 kg... Det kallar jag toppform

Nu ska jag mysa igen .... Tass tass

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var nu duktig och käka din medicin så ska du se att du blir helt bra. Ser att du väger 1 kilo mer än jag, precis som det ska vara, killar ska väga mer.
Din kära syster Doris Day som ÄLSKAR skön.

Anonym sa...

Hej hej, även syster Bette Davis väger 1 kilo mindre än brorsan. Bronkit stackare : ( Betty brukar hosta ibland när hon springer mycket mycket snabbt, händer dock inte så ofta. Hur yttrar sig bronit?
Bamse kram Bette Davis

Rufus sa...

@ Betty - På Rufus yttrade det sig dels genom hosta vid ansträngning, men även en väldigt känslighet av halsbandet. Han hostar även till när han dricker vatten - men veterinären tror inte det har något med bronkit riktigt att göra
Det första som man gjorde var att ha bort tonsillerna... Tyvärr fanns rester kvar som skapade ännu mer infektion och när man då gjorde röntgen så uppräckte man konstigheter i lungor/bronkiter

Nu är han dock mycket bättre .... Vid hård ansträngning och kraftig kyla kommer hostan tillbaka ;(