torsdag 6 augusti 2009

Stövel kastning....


Min favorit pip har som ni vet gått
sönder, så nu får jag leka med pip
stövlen istället...
Den är osså rolig, men en favorit
är alltid en favorit


Det är i dom här fallen matte är
orolig att jag är en kossa - Jag
har samma färger som en ko.
Och äter även mycket gräs :-)
Tur att jag skäller ibland så
hon blir trygg igen.
Idag har jag som ni vet varit hos veterinären igen - Dom skulle
gå ner och titta i mina andingsvägar och ta lite prover - Man
tittade snabbt på cellerna som man fick upp och det såg ok ut.
Men för säkerhetsskull ska man titta extra noga - Det man
däremot hittade var rester av dom tonsiller som man tog
bort för 2 månader sedan - något som tidigare veterinär
sa va helt borta - Hmmm, ni må tro att matte blev tjurig
när hon hörde det... Men men - Det viktigaste är ju att jag
blir bra - eller hur?!
Tasstass

3 kommentarer:

fabbe sa...

Hej Rufus....det är din gamla instruktör från klubben som skriver. Du måste vara försiktig med plastleksaker så du inte sväljer någon bit. Min gammelhund dog av det förra hösten (sönderskuren mage inifrån, visserligen av en hård plastbit men ändå) Bobban, vår russel opererade magen häromveckan för förstoppning (gnagit för mycket ben, 11.000:- gick den affäen på, tur att man är försäkrad) Just nu repeterar jag lydnadsmomenten med Qarat inför höstens kommande kurs å´så försöker jag läsa på lite. Hoppas matte har hållit dig "i herrans tukt och förmaning" så skall du nog ganska enkelt glida igeno kurskvällarna. //"fabbe"

Anne sa...

Voff, Rufus!
Himla trist att höra att din förra veterinär inte gjort sitt jobb ordentligt=(
Vad ska man göra åt tonsiller resterna som är kvar? Ta bort dom el låter dom vara?
Ska tydligen snart blir shamponerat o få duscha... Har trampat i målarfärg och legat i byggdamm...först ska jag bara vila lite efter en sen middag...är så trött..och det är matte o husse också!
Trevlig helg!
Lasse & CO

Rufus sa...

Fabbe - Super kul att "höra" från dig - Matte har jobbat väldigt hårt med mig, men å va det finns mycket kvar att lära - Både jag och matte längtar efter höstens kurs i lydnad

Lasse - Misstänker att du luktar super gott vid det här laget - Jag brukar osså vara med och hjälpa till (vara i vägen brukar matte säga)
När det gäller mina tonsill rester så brände dom bort dom igår när jag var hos veterinären, så nu ska dom vara borta :-)
Det är verkligen tråkigt att förra veterinären inte gav rätt diagnos, men alla kan ju göra fel och matte har blivit lovad att bli kontaktad nästa vecka för en förklaring mm

Tass tass på både dig Lasse och även på Fabbe