torsdag 16 februari 2012

Färdig åkt på rumpan

Senaste veckorna har jag vid vissa tillfällen åkt på rumpan. Något som matte uppfattat, men inte riktigt förstått vad det kunnat betyda.
När hon väl gjorde det så ringde hon till min veterinär och bokade tid. Idag har vi varit där och det som besvärat mig och gjort att jag åkt på rumpan har varit irritation i mina analsäckar ;(
Det var inte infekterat, men det var kanske att matte vaknade till i tid och att det åtgärdades relativt snabbt.
När vi ändå var hos veterinären så bad matte om en riktig genomgång och ALLT var bra!!!!
Tom min vikt - 7,2 kg och jättefint hull :)
Vi ska även prova ett nytt foder. Detta för att jag ska bli bättre i min mage och att jag nu ska behålla den goda formen :)



Nu är jag lite trött och ska vila till mig lite.
Tasstass

1 kommentar:

Anonym sa...

hej käre b ror. Vilken tur att du har en så uppmärksam matte. Hoppas att ditt nya foder är både gott och bra för din mage. Själv har jag som tur är inte haft sådana problem ännu. Mitt stora bekymmer är att matte sagt att det är dags för ett rejält bad endera dagen. Sånt gillar jag inte.
Tasstass på dig
Doris Day